Akár tanulsz, akár dolgozol, a türelmességet gyakorolni kell, még akkor is, ha a rohanó világ nem ezt sugallja.

Gondolj csak bele: manapság szinte mindent egyből szeretnénk, és az esetek túlnyomó részében ezt meg is kapjuk. Gyorséttermekben például 5 percet se kell várni, és már ehetünk is, az edzőteremben teljesítményfokozókat szedünk a gyorsabb eredményért, és a könyveket is rövidített változatban olvassuk. Ez persze nem biztos, hogy minden tekintetben rossz, viszont az egyértelműen nem fejleszti a türelmedet, pedig türelem nélkül sem a munkahelyen, sem az iskolában nem fogsz előrébb jutni.
Nézzünk meg néhány egyszerű gyakorlatot, amivel türelmesebb lehetsz.

Kényszerítsd magad a várakozásra!

Ez elsőre érdekesen hangzik, sőt még másodszorra is. Miért várnánk? Vártunk eleget már a helyijáratos buszra. Épp ez az a kapcsoló, amit kissé át kell billentened, hiszen ez a mentalitás jellemzi a türelmetlenséget. Kezd kicsiben! Tudatosan várj egy kicsit, mielőtt nekiállsz az ebédednek, a vacsorádnak, aztán keress valami komolyabbat! A gyakorlással egy idő után sokkal türelmesebb leszel majd.

Hagyd abba azokat a dolgokat, amik nem fontosak!

A türelmetlenség sok esetben abból ered, hogy nincs elég időnk – mondogatjuk. Ez már ott téves, hogy ideje mindenkinek pont ugyanannyi van. Te döntöd el, hogy mire osztod be. Nézd át a teendőidet, és szelektáld ki azokat, amiket feleslegesnek érzel! Lassíts le, és fókuszálj az igazán fontos dolgokra!

Amivel foglalkozol, arra figyelj igazán!

Sokan vagyunk úgy, hogy a figyelmünk egyszerre többfelé is irányul. Ez azért nem túl ideális, mert az emberi agy nem képes a multitaskingra. Igaz, tudunk a feladatok között gyorsan váltani, de nem tudjuk megosztani a figyelmünket. A folyamatos oda-vissza ugrálás rengeteg frusztrációt okoz, aminek a vége az a bosszantó érzés, hogy megint nem haladtál semmit. Fokuszálj!

Relaxálj, és vegyél mély levegőt!

Ha hiszed, ha nem, ez a leghasznosabb tipp. A lassú és mély lélegzetvétel oldja a stresszt, ellazít minket, valamint semlegesíti a felszabadult adrenalint. Ha csak egyetlen stresszkezelő technikát tanulsz meg, amivel türelmesebb lehetsz, akkor ez legyen az!