Leendő egyetemistaként, pályakezdőként még nem biztos, hogy gondolsz az énmárka építésre. Ebben a korban legalábbis valószínűleg kevesen foglalkoznak az “üzleti arcuk” bemutatásával. Pedig nem árt ezt is minél hamarabb elkezdeni. Nagyon fontos például az, hogy olyan projektekről is hírt adj, amikben az egyetemi évek alatt vettél részt.

Az Instagram és a Facebook profil építése valószínűleg nálad sem erről szól. Nem is baj, kezdd el ezt inkább a LinkedIn-en. Látszólag ez egy felesleges, időrabló dolognak tűnik – főleg fiatalként. De hidd el, nem az! Mi is hetente kapunk ajánlatokat különféle cégektől. Ha jól használod ezt a szakmai közösségi felületet, a HR-esek megtalálnak, és jó állásokat fognak kínálni neked.

Főleg, ha feltünteted, hogy az ELTE-n tanultál. Mondjuk duális képzésben gépészmérnöknek. A LinkedIn ugyanis nagyon népszerű közösségi oldal a logisztika, az autóipar területén.

De csak akkor hozz létre profilt, ha tényleg menedzseled azt. Hiszen egy félig-meddig kezelt fiókról azt is feltételezhetik, hogy a munkában is ilyen vagy. Azaz nem fejezed be azt, amit elkezdtél.

Tisztában kell lenned azzal is, hogy nem csak akkor böngészik át az oldaladat, ha a LinkedIn-en nézelődve bukkantak rád… Hanem akkor is, ha egy máshol megjelentetett álláshirdetésre jelentkeztél. A toborzók és a cégek HR-es kollégái is szeretnek biztosra menni, és begyűjtenek rólad minden infót.

Szóval ha teheted, már az egyetemi évek alatt kezdd el menedzselni a LinkedIn profilodat. És készülj fel arra, hogy ELTE-s gépészmérnök tanulóként sok cég fogja böngészni az oldaladat.