Mindannyiunknak megvan a maga reggeli rutinja, ami az ébredéstől az utazáson át a munkahelyi beérkezésig rengetek olyan szokásból tevődik össze, amik egészen nagy ráhatással lehetnek a napunk egészére, illetve a produktivitásra. De az első 20 perc történései talán a leglényegesebbek.

Attól függetlenül, hogy milyen időpontban kelünk, a napunk első 20 perce sok mindent meghatározhat. A tudomány bizonyította, hogy ébredés után az agyunk úgy 10,5 WPS-szel (Waves Per Second, hullám per másodperc) üzemel, ez pedig az “alfa” állapot tartományába esik.

Anélkül, hogy belemennénk az agy részletes működésébe, biztonsággal kijelenthetjük, hogy agyunk tudatalatti része ebben az állapotban a legaktívabb. Vagyis ezt az állapotot kihasználva könnyedén stimulálhatjuk azt az aznapi produktivitásra és a jövőbeli célok elérésére.

Ezért jól teszed, ha ébredés után egyből…

vizualizálod az életedet.

Talán az egyik legjobb dolog, amit megtehetsz, egy rövid összegzés, hogy hol látod magad öt év múlva. Az elméd ilyenkor nagyon fogékony a céljaidra, a terveidre. Az ilyen gyakorlattal sokkal tudatosabban tudod majd kezelni a projektjeidet.


Gondolkozz például azon, milyen szakma lesz neked ideális. Gondold végig, mit tud nyújtani a későbbiekben mondjuk egy gépészmérnök diploma. Erről részletek itt.


De ne csak a távlati célokra koncentrálj, hanem az aznapi terveket is vedd sorra a napod első 20 percében! Akár a reggeli kávé mellett. Vagy miközben

egy motivációs videót nézel.

Biztosak vagyunk benne, hogy mindnyájunknak vannak olyan motivációs videói vagy podcastjai, amik nagy energiákat képesek felszabadítani belőlünk. Legyenek azok zeneiek, tehetségkutatók, vagy direkt ilyen célra megvágott, kiemelkedő teljesítményt bemutató sport montázsok. Ezeket reggel nyugodtan benyomhatod.

És ha valami jót hallasz, írd is le!

Használd a jegyzetfüzetedet!

Reggelente mindig legyen a kezed ügyében a jegyzetfüzeted, és igyekezz leírni pár pozitív gondolatot, ötletet, ami előre vihet a mindennapokban.

Plusz pár percet meditálj is!

Fontos ugyanis, hogy pozitív gondolattal kezdjük a napot. Vagyis a meditáció alatt értékeld az előző napi sikereket, és tudatosítsd magadban, hogy mi az aznapi cél, amit éppen el szeretnél érni.

Szóval ha a nap első 20 percét a közösségi háló csekkolásával töltöd, aligha készülsz fel produktívan a napra. Viszont ha kicsit átformálod a tudatalatti rutinodat, tudatossá teszed azt, sokkal eredményesebb lehetsz a mindennapokban.

Kis változtatás, de sokat ér. Próbáld ki!