Akár suliba járunk, akár dolgozunk, egyaránt kerülhetünk stresszes helyzetbe. Életkortól függetlenül bárkinek lehetnek feszültebb napjai, ezért mindenkinek érdemes megtanulnia, hogyan lehet egy pillanat alatt túllépni a stresszes szituáción.

Szokták mondani, hogy vegyél egy nagy levegőt, és számolj el tízig. Hisszük vagy sem, ez tényleg hatékony módszer. Csak nem biztos, hogy úgy kell végezni a gyakorlatot, ahogy azt elsőre gondolnánk. A levegőt ugyanis nem a tüdőbe kell áramoltatni, hanem a hasba. A feszültség ugyanis ott gyűlik össze. Ez a magyarázata annak is, hogy feszültebb helyzetben a hasunk fájdul meg.

De ez még mindig nem elég ahhoz, hogy elűzzük a pillanatnyi stresszt. Amikor úgy érezzük, hogy besokalltunk, tartani kell egy 5 perces szünetet. Ilyenkor vegyük azokat a bizonyos nagy levegőket, közben üljünk egyenesen, csukjuk be a szemünket, a kezünket pedig helyezzük a hasunkra. A levegőt az orrunkon szívjuk be, és a szánkon fújjuk ki. Ha így teszünk, a pulzus lelassul és lecsökken a vérnyomás. Vagyis megnyugszunk, és valamelyest objektívebben látjuk a helyzetünket.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy feszült helyzetben is tovább pörgetik magukat. Így egész nap stresszesen tanulnak vagy végzik a munkát. Ami ugye nem tesz kifejezetten jót a produktivitásnak…

Persze a leírtak csak a stresszes helyzet rövidtávú kezelésére alkalmasak. Ahhoz, hogy a mindennapok kiegyensúlyozottak legyenek, a nap végén nem árt elemezni a feszült helyzetet eredményező szituációt. Ha így teszünk, valószínűleg már nem dühből cselekszünk, hanem megfontoltan. Vagyis nagyobb eséllyel döntünk helyesen.

Szóval ha stresszes helyzetbe kerülsz, vegyél Te is egy nagy levegőt, és számolj el tízig. Ha így teszel, hosszabb távon is sokkal kiegyensúlyozottabb leszel, és a hirtelen döntéseidet sem fogod megbánni.