Sokat hallani arról, hogy mennyire ártalmas a közösségi média, milyen sok időt töltenek a fiatalok azzal, hogy magukról postolnak. Tény, hogy a Z-generáció tagjai 350 percet neteznek naponta, aminek a 35 százalékát a Facebookon töltik, 14 százaléknyi időt a YouTube-on lógnak, 11 százalékot valamelyik chat programra szánnak, az Instagram böngészésével töltött idő pedig 7 százalék. Kicsit pontosítva: 6 órát neteznek, ebből 2 óra megy a Facebookra. Ami valóban nem kevés idő. De ettől még nem haszontalan.

Főleg, ha ebből blogírásra is áldozunk. Hogy miért lényeges ez? Mert a kutatások igazolják, hogy sokkal produktívabb lehetsz, ha a nap végén kiírod magadból a történéseket. Így ugyanis kiadod magadból a feszültséget. Persze nem kell, hogy nyilvános legyen a blog. Terápiás célból magadnak is írhatsz. De ha már magadról postolsz, miért ne építenéd azzal a saját énmárkádat is? Ennek a fontosságáról itt írtunk korábban.

Mit postoljunk a blogba?

Gyakorlatilag mindegy, ami éppen jön. Úgyis az kerül majd a “papírra”, ami igazán foglalkoztat. Ha pedig a felszínen lévő dolgokat kiírod, nem ekörül járnak majd a gondolataid, hanem tudsz másra is koncentrálni.

Ennyire egyszerű…

Ha például sokat aggódsz a sulis teendők miatt, írd le, mi az, amitől tartasz, és azt is postold, hogy aznap mit tettél a probléma leküzdéséért. Ráadásul az így leírtakból mások is tanulhatnak, ami még az egódat is növeli.

Viszont ha mások nem, vagy csak kevesen olvassák a blogodat, tudatosítsd magadban, hogy csak a saját célod elérése érdekében írod ki magadból azt, ami foglalkoztat. Szóval ne add fel, ha kevés az oldalad látogatója.

Egyébként a nagy számok törvénye alapján a hasonló problémákkal szembesülő társaid előbb-utóbb rátalálnak a blogodra. Ha a közösségi felületeiden megosztod az infókat, akkor mindenképpen.

Írj például arról, hogyan készülsz mérnöknek – már, ha az ELTE gépészmérnök szakát választod Te is…

Fogalmazd meg, mit teszel azért, hogy mondjuk szuper szakember legyél. Milyen a duális képzés vagy mit tanítanak a nemzetközi nagyvállalatoknál már az egyetemi évek alatt. Ha ezeket egy helyen leírod, a leendő munkaadód bizalma is sokkal nagyobb lesz irántad. És más leendő mérnökök is sokat tanulhatnak tőled.

Csak ügyesen!