Ahhoz, hogy manapság érvényesülni tudj, kétségtelenül szükség van az émárka felépítésére. Ehhez pedig elengedhetetlen egyebek mellett a közösségi felületek hatékony használata is. Nemrég a LinkedIn-ről írtunk, most az Instagramon a sor.

Ahhoz, hogy az Instagramon sikeres legyél, néhány dologgal tisztában kell lenned. Például el kell sajátítanod a szerkesztő appok működését. Ne sajnáld erre az időt, hiszen így javíthatsz a felvételeid minőségén. Plusz így hozhatsz létre saját stílust. Ez nagyon lényeges, hiszen valószínűleg ki akarsz tűnni a tömegből. Az effektek és az egyedi árnyalatok használata pedig erre alkalmasak. Fontos, hogy tudd: a népszerű instagrammerek mind valamilyen külső szerkesztő appot használnak. Te is tegyél így, próbáld ki például a VSCO vagy a Facetune, esetleg a TouchRetouch alkalmazásait.

Ugyanakkor ne feledkezz meg az Instagram saját alkalmazásairól sem: a Layout, a Boomerang és a Hyperlapse mind alkalmasak arra, hogy a segítségükkel trendi módon mesélj el történeteket.

Mert hogy az Instagram fotóknak, videóknak az a lényege, hogy átadjanak egy sztorit. Gondolkozz mindig így, ha fotózol. A külső szemlélők számára ugyanis attól válik érdekessé a kép, ha egy érzést közvetít. Ezért nem mennek annyira beállított képek. Sokkal jobbak azok a fotók, ahol egy mozdulat is látszik.

A sztorit pedig hashtagekkel juttasd el az érintett közösséghez. Menő influencerek azt javasolják, hogy túl általános hashtaget ne használj, de túl specifikussal se próbálkozz. A kettő között kell megtalálnod a megfelelőt. Ha például egy süti készítése látható a képen, akkor a #Cake túl általános lesz, a #CakeWithIcing pedig annyira specifikus, hogy senki sem keres rá. A legjobb, ha például a #BakingLife-ot használod.

Szóval agyalj a hashtageken, keresd meg a témákhoz megfelelő trendi változatokat – válassz tudatosan!

Ha nem szeretnéd túl tolakodóan elhelyezni a hashtageket, a kép leírása helyett az első bejegyzésbe tedd bele azokat.

De az aktivitás fenntartásához az Instagram történetek funkcióját is használnod kell. Méghozzá napi rendszerességgel. Itt egyébként nem az a lényeg, hogy tökéletes legyen a kép, ezen a felületen – kis túlzással – szinte minden felvétel elmegy. Már ha használod a matricákat és a felirat funkciókat.

No de térjünk vissza fotókra! Sokan gondolkoznak azon, hogy mások miként tudnak telefonnal ennyire profi képeket készíteni. Hát úgy, hogy ügyelnek a fényekre, vásárolnak lencsét a telefonhoz vagy nem is telefonnal készítik a fotót. Telefonhoz való objektívet egyébként az Olloclip is gyárt, érdemes ezekre a szettekre ránézni.

És áldozni is ezekre, hiszen a profibb kép kitűnik a tömegből. Neked pedig valószínűleg ez a célod, ha már érdeklődsz ezután a bejegyzés iránt.

Végül mint minden szociál felületen, itt is akkor lehetsz sikeres, ha aktív tagja vagy a közösségnek. Vagyis amellett, hogy naponta postols, kövess embereket és szólj hozzá mások képeihez is. A hashtagek helyes használata mellett ugyanis csak így növekedhet a követőid száma. Gyakorlatilag ezzel a módszerrel tudod felhívni magadra a figyelmet.

Szóval építsd tudatosan az énmárkádat!

Mutasd be a képeiden keresztül, hogy milyen könyveket olvasol, milyen projekten dolgozol. Tedd nyilvánvalóvá azt, ha szereted mondjuk a műszaki dolgokat és azt is, hogy rendszeresen edzel, egészségesen étkezel… Már ha így van. Hidd el, számít, hogy a leendő munkahelyeden mit látnak rólad a neten. Plusz ha tudatos és szerencsés vagy, még állásajánlatok is érkezhetnek az Instaprofilodon keresztül is.